Retailers, Ontwikkel een Mobiele Strategie!

Posted by on Feb 14, 2012 in Blog, Mobiel Internet | No Comments
Retailers, Ontwikkel een Mobiele Strategie!

Dat Mobile een steeds belangrijkere rol gaat spelen bij marketing binnen retail mag duidelijk zijn. Toch ontgaan die ontwikkelingen nog veel marketeers binnen het retailsegment. Jammer, want zo worden fouten gemaakt en kansen gemist.

In het laatste Altimeterverslag, door  Chris Silva, gaat het over hoe en waarom bedrijven een mobiele marketing strategie moeten ontwikkelen. Een
uitvoerig en indringend rapport over de enorme ontwikkelingen in de mobile markt. Het onderzoek levert bijdragen van 26 binnen de branche betrokken partijen met inbegrip van merken, agentschappen en technologie-aanbieders.

Het verslag geeft ook aan hoe sommige marketeers de markt van de mobiele consument niet kunnen bereiken en voorbeelden van retailers en restaurantbedrijven die ondanks hun apps er niet in slaagden consumenten binnen te halen. Gemiste kansen dus.

Bovenstaande afbeelding: Mobiele App looptijd in drie fasen

Nog buiten de mis-stappen van retail marketeers,  biedt dit verslag een in drie stappen onderverdeeld kader en een op punten gebaseerd systeem dat
merken kunnen gebruiken voor het berekenen van hun kwaliteit.

Dit aanbevelenswaardige rapport van  Chris Silva werd beschikbaar gesteld via het blog van:

EJeremiah Owyang
SF, Silicon Valley

Industry Analyst
Altimeter Group

Het volledige rapport is hier te downloaden

Leave a Reply